"זכות גדולה נפלה בחלקי": מפקד מרחב דוד בראיון חג מיוחד

    בנצי לייזרוביץ No Comments on "זכות גדולה נפלה בחלקי": מפקד מרחב דוד בראיון חג מיוחד

    יממה בטרם התקדש חג הסוכות נועד כתב המשטרה של 'קול חי', בנצי לייזרוביץ' עם ניצב משנה, אבי כהן, מפקד 'דוד' המרחב הכי מתויר, הכי רגיש ונפיץ בימי חול המועד סוכות ובימי חגי תשרי בכלל | ראיון מיוחד, גלוי לב ועמוס כותרות

    צילום: דוברות המשטרה
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רגע לפני התקדש חג הסוכות והמוני בית ישראל יישבו בסוכותיהם, ערכתי ראיון עם מפקד מרחב דוד ניצב משנה אבי כהן.

    נצ"מ כהן נכנס לתפקידו בסה"כ לפני כחודשיים. מרחב דוד הוא המרחב הרגיש ביותר במדינת ישראל, בעיקר בגלל שבתחום אחריותו הוא הר הבית, הכותל המערבי וחלק ממזרח ירושלים. כל דבר קטן יכול להתסיס את האזור כולו ומזה"ת, ולכן כל מפקד שנכנס לתפקיד זה יודע שעל כתפו מונחת אחריות כבדה וגדולה.

    נצ"מ אבי כהן שנהיה מפקד הימ"ר (היחידה המרכזית) במחוז ירושלים, מכיר כל פינה וסמטה בעיר העתיקה ומזרח י-ם, ואכן בתפקידו הצליח לפענח הרבה פרשיות, ולהביא למעצרים רבים גם במזרח י-ם. בהתפרעויות בהר הבית שהיו הוא והצוות שלו הביאו לתוצאות מרשימות , ולכן לא פלא שנכנס לפקד על מרחב דוד -הרגיש ביותר במדינת ישראל.

    מפקד מרחב דוד במשטרה נצ"מ אבי כהן ל'קול חי": "ריגש אותי אישית כמפקד המרחב מעמדי הסליחות בכותל המערבי בחודש האחרון ובפרט בערב יוםהכיפורים, ההמונים שהגיעו למעמדי הסליחות הצביעו ברגליים.

    בזמן התפר שבין ראש השנה ויום הכיפורים לסוכות , ובין ישיבת היערכות אחת לשנייה לקראת החג ,הצלחנו בעזרתו של דובר המחוז לקיים ראיון ל'קול חי'.

    נצ"מ אבי כהן מתאר את ההיערכות

    ש. במרחב הכי רגיש ניתן לומר במדינת ישראל, שכל דבר יכול להשפיע לא רק כאן אלא גם במזרח התיכון, איך אתה רואה את התפקיד שקיבלת?

    נכנסתי לתפקיד מפקד מרחב דוד לפני כחודשיים. אחד התפקידים היותר מאתגרים ורגישים במקום הכי נפיץ ומורכב. את כל הנסיון המבצעי והפיקודי שצברתי לאורך שנות העבודה במשטרת ירושלים במגוון התפקידים שביצעתי, אני מביא כעת עימי לתפקיד שצופן בחובו את הכל. את היכולות לנהל שיח, היכולת ליזום ולהגיב מהר, ולקבל החלטות מבצעיות טובות תוך ניהול סיכונים מחושב ושמירה על איזונים ומרקם חיים תקין לכולם.

    -כמה שנים היית בימ"ר? מכיר כל פינה בעיר העתיקה ובמזרח י-ם, היום השיח שלך מול הוואקף או בעלי השפעה במגזר הערבי ובמזרח י-ם , הוא אחרת? הם מבינים את הצורך לשמור על האנשים שלהם ולא להיגרר אחרי הסתה?

    לתפקיד הגעתי אחרי כשנתיים וחצי כמפקד היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. בתקופה הזו הצלחנו לפענח פרשיות סבוכות ומורכבות ולהביא אותן לכתבי אישום ומעצרים איכותיים. אנחנו מתמודדים מול הסתה פרועה ברשתות שמנוטרת ומטופלת ע״י כוחות הביטחון. ישנה תחרות מי מקצין יותר ואנחנו נדרשים כל הזמן לביצוע הערכות מצב ופעילות אופרטיבית כדי לסכלה. לצד פעילות מבצעית אנחנו מבצעים גם הידברות ושיתוף פעולה עם גורמים משפיעים. שיתוף הפעולה מתקיים כל הזמן וגם בימים אלו עם כל מי שמסייע לנו לשמור על הביטחון והסדר באזור.

    – לא סוד שבעזה מנסים להתסיס את השטח דרך הר הבית, יש פעולות מנע/ מעצרים שביצעתם לאחרונה לקראת החגים ? ואם כן כמה.

    אנחנו פועלים כל הזמן נגד מפרי סדר, ומסיתים לפני ובמהלך החגים. ניסיונות של גורמים עוינים יש כל הזמן, ואנחנו פועלים עם כוחות הביטחון לטפל בהם בכל הכלים שברשותנו.

    מפקד מרחב דוד בראיון ל'קול חי': "אנו בהיערכות שיא לקראת חג הסוכות , ופועלים כל העת מול המסיתים ומפירי הסדר. פעולות רבות שלא ניתן לפרטם נעשים כל העת. אני קורא לכולם לא לפחד ולהגיע לירושלים לאירועי סוכות וחוה"מ נהיה בפריסה רחבה מאד של שוטרים

    האם המצב ביו"ש יזלוג לכיוון י-ם/ הר הבית ?(התפרעויות/הפרות סדר)

    אנחנו בהיערכות מוגברת ועושים הכל כדי לשמור על הסדר הציבורי והביטחון בירושלים בכלל ובעיר העתיקה בפרט. זהו המאמץ המרכזי בהיערכות שלנו ונמשיך להשקיע בו את מיטב מרצנו. בסוף בשעה שאזרחי ישראל קיימו את מצוות החגים – יש פה לא מעט שוטרים ושוטרות מסורים בקצה שלא היו בבית בימי החגים, כדי לשמור על הביטחון והסדר באזור, והם אלו שראויים לכל ההערכה.

    -אנו נמצאים בתפר שבין ראש השנה ויום הכיפורים לבין סוכות, נדבר על חודש אלול ומעמדי הסליחות עד עתה, איך אתה מסכם את התקופה הזו? ובנוסף בטוח אני שאישית היית בכותל במעמדי הסליחות , שתף אותנו ההרגשה האישית שלך.

    סיימנו את תפילות הסליחות, ראש השנה ויום הכיפורים בצורה טובה ומקצועית. היה מרגש לראות ערב אחר ערב את המוני בית ישראל מגיעים לכותל ובפירוש מצביעים ברגלים ובאים. התמזל מזלי וקיבלתי את הפיקוד על המרחב המיוחד הזה. לטעמי זוהי זכות שנפלה בחלקי להיות פה.

    – נמצאים יממה לפני חג הסוכות, הרבה אירועים בי-ם ולא פחות מכך שעשרות אלפים יגיעו לכותל בעיקר ברכת הכהנים, מעמד הקהל ואירועים נוספים בכותל ובעיר העתיקה, איך ההיערכות שלכם להבטיח שלא יהיו התפרעויות, או זריקות אבנים על אוטובוסים שעושים דרכם לכותל?

    המרחב יחד עם יחידות המחוז השונות ומג"ב בפיקודו של מפקד המחוז נהיה חזקים וניתן מענה לכלל האירועים בחג הסוכות ובחול המועד, הפריסה תהיה רחבה עם שימוש במגוון אמצעים ויכולות שיש למשטרת ישראל, תוך טיפול בלתי מתפשר במפרי חוק ואחרים.

    -הרבה חוששים להגיע לאזור הכותל וירושלים בגלל המצב הביטחוני, מה יש לך להעביר או לומר להם  כדי להרגיע אותם?

    התקופה האחרונה הוכיחה שרבים מרגישים בטוח להגיע לאזור העיר העתיקה והכותל. ראינו זאת ערב אחר ערב ואני שמח על כך. אנו משקיעים המון כוחות ואמצעים לייצר את הביטחון ואת תחושת הביטחון של הציבור שמגיע לפה מרחבי הארץ. אני קורא להמוני בית ישראל לצאת החוצה להנות מהחג וממה שירושלים מציעה אנחנו נהיה פה כדי לוודא שתגיעו ותצאו בבטחה. רק בקשה אחת יש לי מהציבור – תאזרו בסבלנות והישמעו להוראות השוטרים ושיהיה לכולנו חג שמח.

    מפקד מחוז י-ם ניצב דורון תורג'מן ונצ"מ אבי כהן ממ"ר דוד יחד עם סגל הפיקוד הבכיר של מחוז י-ם עושים הכל כדי שעם ישראל שיעלה לרגל לי-ם ולכותל המערבי בפרט, יוכל להנות מהעיר בבטחה, ונאחל לכולם בהצלחה רבה, ובל נשכח שבסופו של דבר אלפי שוטרים, בזמן שאנחנו חוגגים את חגי תשרי , אירועי שמחות בית השואבה ויושבים בסוכה עם המשפחה, השוטרים הללו נמצאים בכל פינה כדי לשמור עלינו, ועל כך צריך גם להודות להם.



    0 תגובות